Omán .. tradice & luxus

Přátelé, jelikož mi rok exotiky v Indonésii nestačil, tak jsem se ještě cestou do Prahy stavila na týden na blízkém východě v arabském Ománu :-).


A pár postřehů z Ománu ..
Hlavní město: Muscat
Vládne tam: Sultán

Je to jedna z nejkrásnějších zemí, co jsem viděla, a taky asi i nejbohatších a nejdražších :-). Životní úroveň obyvatel je vysoká a služby jsou kvalitní. Všude jsou hory dokonce i ve městech a je tu velký kontrast mezi moderním luxusem a tradicí (ománci jsou poměrně ortodoxní muslimové a chodí v tradičním oblečení i do práce). Země je skvělá pro odpočinek - což se mi hodilo po roce práce. Ale je trochu nudná :-) ha ha specielně po roce života v Jakartě :-) - v Muscatu (hlavním městě) všechno funguje, silnice jsou prázdné bez zácp, lidi jsou chápaví a více přímí. No prostě žádná výzva :-), lol.

Taky mě zaujala zdejší mentalita  je to arabská země, takže jsem čekala něco jako Egypt a Saudi - 'zírání a harrasment' vůčí bílé ženě. Na začátku jsem měla z toho obavu ale nic z toho se nedělo. Právě naopak, nikdo nezíral a cítila jsem se hodně v pohodě i když všechny ostatní - místní ženy byly zahalené - chodí v těch černých hábitech, kde jim jsou vidět jen oči, v lepším případě obličej. Takže ománci jsou velice zdvořilí. Navíc je to země s velmi nízkou kriminalitou. Dosáhli toho hodně přísnými tresty, např. za znásilnění je 15 let kriminálu nepodmíněně.

Takže na dovolenou absolutně doporučuju, je to skvělá země pro odpočinek na pláži, a třeba i na kempovací turistiku :-). Navíc tam mám kamarády, tak když byste chtěli uštetřit, tak vám zařídím přespání u místních.

Žádné komentáře:

Okomentovat